lördag 31 maj 2008

Grilla!

Nästan hela dagen har jag tänkt på mat, speciellt grillat. Nu är det för sent att tända en en liten brasa för att invänta den perfekta glöden. Just hemkommen från krogjobbet, halvvägs genom duschen kom jag på den perfekta ideen. Varför inte hitta en tätvuxen björkskog som man kan tända på innan sängdags. De djur som blir slukade av elden måste bli perfekt grillade. Knapriga på utsidan, perfekta på insidan. Lite salt, lite peppar, vilken brunch. Hmm, riktigt så brutal behöver man inte vara, det räcker med en klotgrill, lite kött och smakrika tillbehör. Här följer en lista på kött och annat jag vill grilla, sallader mm.



Sidfläsk, Revbensspjäll marinerade i Chipotle Tabasco, Tjocka Kotletter, Boerwurst, en hel gris, Skaldjur i alla former, Hamburgare, Ryggbiff, Tomatsallad med Västerbottensost, Vattenmelon med svartpeppar och rödlök, Röda Parikor som blir så brända att man kan ta bort skalet och smaksätta dem med Olivolja, Vinäger och Vitlök, En hel Kyckling, Korvar från världens alla hörn, Potatissallad utan gräddfil, Bananer fyllda med Choklad inlindade i folie, Små bläckfiskar och helt vanliga Grillkorvar.

Jag har missat hur mycket som helst, jag får helt enkelt återkomma i ämnet.

Godnatt! / Lillebror

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan, lillebror! Storebror äger dig totalt. Han presenterar något av en gastronomisk dagbok med kompletta recept och restaurangtips, kombinerat med fina bilder och intressant läsning. Du "fyllefilosoferar" om att grilla genom att bränna ner en björkskog... Skärpning, Markus! Jag förväntar mig en uppryckning från din sida och kommer kontinuerligt att följa upp hur du tar tag i detta. /Kristian