tisdag 20 april 2010

Nytt inköp

Ett gammalt problem flöt upp till ytan igen vilket gav mig chansen till ett inköp. Har länge varit irriterad över springandet fram och tillbaka kök/vardagsrum med kaffepumlan. Speciellt när vi har gäster slöar man gärna till och kaffet blir kallt. Nu när balkongsäsongen börjar är behovet efter en termos ännu större. Första inköp blir "Quack" av George Jensen.

En kanna jag länge har sneglat efter.
-Kom ihåg att det är en serveringskanna inte en termoskanna, säger försäljaren.
-Den håller bara värmen i 4h.
Bör väl inte vara några problem tänker jag, 4h är ju perfekt.
Möjligtvis avser det maxfull kanna ordentligt stängd kan jag senare konstatera. Efter 20min blev kaffet ljummet. Affären tar tillbaka den utan gnäll och rekommenderar istället Steltons klassiker som har ett riktigt termosglas samt reservdelar till allt som kan gå sönder. Finns i flera olika färger, jag valde stilren rostfri.


Är mycket nöjd efter de första testerna. Nu gäller det bara att hitta rätt koppar. De ska ha rätt form på örat, storlek, dekor...m.m. Angenäma problem//Storebror

2 kommentarer:

Anonym sa...

Design! Coolt att formge en kanna som inte funkar. Vilken Tomte! Funktion före form, alltid!
/Lillebror vid sitt själv formgivna och konstruerade matbord.

Anonym sa...

Kannan är formgiven av Maria Berntsens inte av George Jensen.
/Lillebror